Sık Sorulan Sorular
Size en hızlı ve doğru şekilde yardımcı olabilmek için sıkça sorulan soruları derledik. Aşağıda, merak ettiğiniz konularla ilgili en sık sorulan soruların yanıtlarını bulabilirsiniz.
Kullanım kılavuzu ürünün güvenli ve verimli bir biçimde kullanılması için gerekli tüm bilgileri içermelidir. Kullanıcının hangi işleri kendisinin yapabileceği, hangi işler için kimlerden ve nasıl destek alması gerektiği, ürünün periyodik bakım şartları, kullanım amacı, tasarım amacı, teknik kapasitesi gibi önemli bilgiler de kullanım kılavuzunda mutlaka ayrıntılı biçimde yer almalıdır. Bununla birlikte, kullanıcının kafasını karıştırabilecek ya da rekabet unsuru içeren bilgilerin kullanım kılavuzunda verilmesi de istenmeyen bir durumdur.
Kullanım kılavuzları oluşturabilmek için pek çok yazılım kullanabilirsiniz. Ancak sayfa düzeni, kullanılan görsellerin bütünlüğü ve işinizi kolaylaştıracak yardımcı işlevler için bu iş için özel olarak tasarlanmış yazılımları kullanabilirsiniz. Bunların bazıları Adobe Technical Communication Suite, Frame Maker ve Corel Draw gibi yazlımlardır.
Kullanım kılavuzunda risk içeren durumları anlatmak için ek bilgi ve uyarı kutuları kullanılır. Kılavuzu yapılacak makine / cihaz / ekipmanın türü ve özelliğine göre değişiklik gösterse de standart içerikten bir bakışta ayırt edilebilecek biçimde kullanılan bu kutular, kendi içerilerinde kategorilere ayrılırlar. Standart bir kullanım kılavuzunda DİKKAT / UYARI / TEHLİKE / EK BİLGİ şeklinde kutu başlıkları kullanabilir ve bu başlıklara eşlik eden sembolleri de beraberinde kullanarak etkiyi artırabilirsiniz.
Bazı ürünler için kullanım kılavuzunun ürünle birlikte basılı olarak teslim edilmesi zorunludur. Bunun dışındaki durumlarda dijital olarak teslim edilebilen kullanım kılavuzlarının formatı ile ilgili herhangi bir kısıtlama bulunmamaktadır. Hazırladığınız kılavuzu son kullanıcının açabileceği herhangi bir formatta teslim edebilirsiniz. Ancak, kullanıcıya gönderdiğiniz dokümanlarda değişiklik yapılamaması, dosya transferinde sorun yaşanmaması ve genel kurumsal kimlik bütünlüğünün bozulmaması için aksi belirtilmedikçe PDF formatını tercih etmenizi öneririz.
Üreticiler için yedek parça kataloğu hazırlamak zorunlu olmamakla birlikte, yedek parça hizmetinin verilmesi ürünün piyasa sunulmasından itibaren belirli bir süre zorunludur. Bu süre genellikle ürünün satıldığı ülkenin sanayi bakanlıkları tarafından belirlenir. Verilmesi zorunlu olan bu hizmetin zamanında, doğru ve karlı olarak sağlanabilmesi için doğru ve güncel yedek parça kataloglarına ihtiyaç duyarsınız.
Yedek parça kataloğu; yedek parça ürün ağacının oluşturulması, katı model datasının işlenerek görsellerin elde edilmesi, elde edilen resimler için parça listelerinin oluşturulması ve tüm bunların katalog formatına dönüştürülmesi işlem adımlarından oluşur. Yedek parça kataloğu oluşturmak için bu işlemlerin hepsini tek kalemde yapan bir yazılım bulunmamaktadır.
Önceleri basılı halde müşterilere sunulan yedek parça katalogları, son on yılda daha çok dijital olarak dağıtılmaktadır. Dijital olarak dağıtılan yedek parça katalogları için herhangi bir format zorunluluğu yoktur. Ancak müşterinin aradığı veriye kolay ulaşabilmesi, dosya güvenliği ve katalog içerisinde arama yapılabilmesi sebebiyle hazırlanan kataloğun PDF formatında olması tercih sebebidir.
Mühendislik birimleri tarafından sağlanan verilerin işlenmesi için bir katı model programına ihtiyaç bulunmaktadır. Bunun için CATIA, AUTODESK, SOLIDWORKS ya da eşdeğer bir yazılım tercih edilebilir. Elde edilen görsellerin işlenmesi için PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR gibi ADOBE yazılımlarına da ihtiyacınız olacaktır. Son olarak da elde edilen verilerin katalog haline dönüştürülebilmesi için INDESIGN, COREL ya da FRAMEMAKER gibi yazılımlara ihtiyaç duyarsınız.
Yedek parça bilgileri sıklıkla güncellenebilen dokümanlardır. Ancak bazı kataloglar ise yıllarca değişikliğe ihtiyaç duyulmadan kullanılabilir. Bu nedenle üreticinin stratejisine bağlı olmakla birlikte, yedek parça kataloglarında fiyat bilgisinin bulunması genellikle istenen bir durum değildir.
Türkiye’de satılan dayanıklı tüketim ürünleri için garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıl veya 2014 yılında yayımlanan Garanti Belgesi Yönetmeliğe ekli listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.
Üretici tarafından verilen garanti sürecinde tüm ürünler (kullanıcı hatalarından kaynaklanan durumlar hariç olmak üzere) yine üretici tarafından belirlenen bakım ve diğer yükümlülükler yerine getirildiği süre boyunca her türlü boya, işçilik, malzeme hataları ve belirlenmiş kapasite – fonksiyon kayıplarına karşı garantilidir. Bu süre zarfında üretici kaynaklı arıza oluşması durumunda ürünler ücretsiz şekilde tamir edilir ya da yenisiyle değiştirilir.
İmalatçı-üretici veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Garanti süreci, ürünün satın alınmasıyla birlikte kesilen fatura tarihinden itibaren başlar ve belirtilen süre sonunda garanti sona erer. Sürecin başlatılması ve belirlenen kurallar içerisinde devam ettirilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir.
Bize sormak istediğiniz başka sorularınız var mı?
Teknik dokümanlar ve satış sonrası hizmetlerle ilgili sorularınız veya ek bilgi talepleriniz olursa, bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Size yardımcı olmak için buradayız!
Nasıl Yapılır Videolarımızı İzleyin
Teknik dokümantasyonla ilgili ipuçları ve faydalı bilgileri içeren videolarımızı izleyerek, süreçleri daha verimli yönetebilirsiniz. Uzmanlarımızın hazırladığı bu içerikler, size rehberlik ederek projelerinizi hızlandıracaktır.